Bewise Inc. www.tool-tool.com Reference source from the internet.
Letectvo je súhrn činností, zariadení a organizácií, ktorých cieľom je využitie vzdušného priestoru (vzduchového obalu Zeme) na lety leteckých dopravných prostriedkov, prípadne aj kozmických dopravných prostriedkov na lety do kozmického priestoru.
V súčasnosti, keď je väčšina lietadiel ťažších ako vzduch, ide najmä o lietanie lietadiel a vrtuľníkov. Po anglicky sa tento obor nazýva „aviation“, v slovenčine „aviatika“, čo väčšinou označuje všeobecne letectvo na Zemi.
Pojem „aeronautika“ (vzduchoplavba, vzduchoplavectvo) vznikol na začiatku letectva, keď po prvom vzlete teplovzdušného balóna bratov Montgolfierovcov vo Francúzsku, boli známe iba lietadlá ľahšie ako vzduch, čiže balóny a vzducholode.
Dnes sa v rámci Chicagskej dohody o mezinárodnej civilnej leteckej doprave a po vzniku ICAO používajú oficiálne 2 termíny:
- aviation - pre lietanie lietadel ťažších ako vzduch
- aeronautics - pre všetké lietadlá pohybujúce sa v zemskej atmosfére, či už pomocou aerostatických síl (balóny, vzducholode), alebo pomocou aerodynamických síl (letúne, vrtuľníky, klzáky, padáky, ultralajty). Pojem aeronautika sa dnes používa prevažne vo význame oblasti vedy a techniky, t.j. používa sa na označenie oblasti vysokoškolského štúdia a výskumu.
Slovenský termín letectvo často zahŕňa aj obor „aerospace“, aerokozmonautiku, ktorý zahŕňa „letectvo a kozmonautiku“, teda lietadlá typu raketoplán (v kozme lieta ako kozmická loď, v atmosfére ako lietadlo), ktoré sčasti alebo úplne lietajú v kozmickom priestore.
Technická základňa leteckej dopravy je vytvorená:
- leteckými dopravnými prostriedkami,
- letiskami a ich vybavením,
- zabezpečovacími zariadeniami.
História [upraviť]
U mnohých kultúr v minulosti sa objavili zariadenia pohybujúce sa vzduchom, od skorých projektilov ako boli rôzne kamene a kopije až po viac sofistikované k vzletu a k lepšej aerodynamike jednoduchých nástrojov ako bol bumerang, jednoduchý teplovzdušný balón (Kongmingova lampa), alebo šarkan. Existuje veľa legiend o pokusoch človeka lietať ako napríklad príbeh o Icarusovi a neskôr uveriteľnejšie tvrdenia o letoch na krátke vzdialenosti človeka za pomoci šarkana(Yuan Huangtou z Číny), padákový let či kontrolovaný let klzákom prevedený Abbasom Ibn Firnasom(Armen Firman).
Moderná éra letectva vypukla letom v teplovzdušnom bálóne 21.novembra 1783, ktorý bol ľahší ako vzduch skonštruovaný bratmi Montgolfierovými. Balónový let sa stal čoraz väčšmi používaný na prekonávanie stále väčších a väčších vzdialeností v 19.storočí, trvajúc až po súčasnosť.
Použitie týchto balónov bolo obmedzené na fakt že mohli stúpať iba hore. Ihneď sa však začalo aj s vývojom riaditeľných balónov. Napriek niekoľkým vzducholodiam, ktoré boli skonštruované a dali by sa nazvať riadenými balónmi, prvý skutočný riadený balón pre rutínny let bol vyrobený brazílskym leteckým priekopníkom Albertom Santosom-Dumontom. Alberto Santos-Dumont efektívne skombinoval pretiahnutý tvar balóna so spaľovacím systémom pre pohon. 19. októbra 1901 sa stal celosvetovo uznávaný, keď so svojou vzducholodou s názvom "Number 6" letel naprieč Parížom a tým získal cenu Deutsch de la Meurthe. Santos-Dumontov úspech so vzducholoďou preukázal že riadený a stabilizovaný let je možný.
V 17.decembra 1903, bratia Wrightovci po prvý krát dokázateľne uskutočnili let na motorom poháňanom lietadle, ťažšom ako vzduch, avšak toto lietadlo nebolo konštruované pre lety na dlhšie vzdialenosti, pretože sa vyskytovali problémy s riadením. Rýchle osvojenie "vztlakových krídiel" dokázalo, že lietadlo sa stalo ľahšie ovládateľné a iba o desaťročie neskôr počas prvej svetovej vojny sa stali lietadlá ťažšie ako vzduch využiteľné pre výzvedy a prieskum, strediace delostrelectvo, či dokonca na útoky proti pozemným pozíciám nepriateľa.
Ľudia začali letectvo využívať na prepravu osôb a nákladu ako sa začali konštrukcie lietadlových lodí zväčšovať a rástla aj ich vierohodnosť. Obrovské vzducholode sa ako prvé stali prostriedkami na prepravu osôb a nákladu na dlhšie vzdialenosti. Najznámejšia vzducholoď tohoto typu bola vyrobená spoločnosťou German Zeppelin.
Najúspešnejší Zeppelin bol Graf Zeppelin. Preletel vyše milión kilometrov, obsahujúc i let okolo sveta v auguste roku 1929. Dominancia Zeppelinských vzducholodí v tomto období začala postupne klesať v dôsledku zaostalej konštrukcie a možnosťou preletu iba niekoľko stoviek kilometrov.Zlatá éra vzducholodí skončila 6. júna, 1937, keď vzducholoď Hindenburg začala horieť a pri tomto nešťastí umrelo 36 ľudí. Napriek niektorým snahám oživiť ich používanie, vzducholode sa už prestali používať na prepravu a slúžili iba ako vystavovaní artikel.
Veľký vývoj v oblasti letectva sa zaznamenal počas rokov 1920 až 1930, keď Charles Lindbergh's uskutočnil transatlantický let v roku 1927. Jedna z najúspešnejších konštrukcií lietadiel tohoto obdobia bolo lietadlo Douglas DC-3, ktoré sa stalo prvým linkovým dopravným lietadlom, ktoré výhradne slúžilo na prepravu osôb a odštartovalo modernú éru leteckých prepravných služieb. Začiatkom prvej svetovej vojny, veľa miest postavilo letiská, na ktorých bolo dostupných niekoľko kvalifikovaných pilotov. Vojna priniesla veľa inovácií do letectva, obsahujúc prvé tryskové lietadlo a prvý raketový let.
Po druhej svetovej vojne, obzvlášť v Severnej Amerike nastal veľký ohlas v civilnom letectve, ako v súkromnom, tak v komerčnom sektore, tisícky pilotov a veľa nadbytočných vojnových dopravných lietadiel bolo prevedených z armády do civilného letectva. Výroby lietadiel ako Cessna, Piper a Beechcraft zaznamenali expanziu s produkciou k poskytnutiu ľahkého lietadla pre novú strednú triedu. Rokom 1950, vývoj prúdových lietadiel rástol, začínajúc s de Havilland Comet až po prvé široko využívané prúdové lietadlo na prepravu osôb Boeing 707. V tom istom čase sa objavil u malých lietadiel turbovrtuľový pohon.
Jurij Alexejevič Gagarin bol prvý človek ktorý vyletel do vesmíru 12. apríla 1961, zatiaľčo 21.júla 1969, Neil Armstrong bol prvým človekom na mesiaci.
Od roku 1960 sa štruktúra lietadiel zdokonaľovala, zvýšila sa ich výkonnosť, ale najdôležitejšia inovácia bola v prístrojoch a v kontrole lietadiel. Príletová elektronika, GPS navigácia, satelitná komunikácia, rýchlo vyvíjajúce malé a výkonné počítače a LED displeje, výrazne zmenili kokpity lietadiel a tým sa aj vo všeobecnosti zmenšili rozmery lietadiel. Vďaka týmto inováciám piloti môžu byť navigovaní presnejšie, môžu vidieť terén, prekážky, alebo lietadlá v blízkosti na mape alebo prostredníctvom syntetického dohľadu, dokonca v noci alebo pri zníženej viditeľnosti.
21.júna 2004, SpaceShipOne sa stal prvým súkromným lietadlom, ktorý uskutočnil vesmírny let a tým otvoril možnosti letectva mimo zemskú atmosféru.
Letecké dopravné prostriedky [upraviť]
Civilné letectvo [upraviť]
Civilné letectvo zahŕňa všetku leteckú dopravu s výnimkou vojenskej, ako všeobecné letectvo a riadenú leteckú dopravu.
Riadené letové služby [upraviť]
Zatiaľčo v minulosti existovalo veľa fabrík civilného letectva, v súčastnosti sa zachovalo iba päť majoritných fabrík:
- Airbus, sídlo v Európe
- Boeing, sídlo v USA
- Bombardier, sídlo v Kanade
- Embraer, sídlo v Brazílie
- Tupolev, sídlo v Rusku (ktoré sa plánuje spojiť do United Aircraft Building Corporotation)
Boeing, Airbus a Tupolev sa sústreďujú na výrobu široko-trupých a úzko-trupých prúdových prepravných lietadiel určené pre medzinárodné lety, zatiaľčo spoločnosti Bombardier a Embraer sa zameriavajú na výrobu prepravných lietadiel pre regionálne a vnútroštátne lety. Do roku 1970, majoritné aerolínie boli národné spoločnosti daných krajín, sponzorované vládami týchto krajín a izolované od konkurencie. Vplyvom rôznych dohôd začala rásť konkurencia a možnosť výberu pre zákazníka s padajúcimi cenami pre aerolínie. Kombináciou vysokej ceny palivových hmôt, s nízkym cestovným, s vysokými platmi a nehodami ako útoky 11. septmebra 2001 alebo epidémia SASR, mnoho týchto aerolínií boli rozpustené vládou, zbankrotovali, alebo sa zlúčili s inými. V tom istom čase, nízko-nákladové spoločnosti ako Ryanair a Southwest začali profitovať.
Všeobecné letectvo [upraviť]
Všeobecné letectvo obsahuje všetko neriadené civilné lietanie ako súkromné a obchodné. Pretože všeobecné letectvo zahŕňa veľké množstvo aktivít, je ťažké definovať všeobecné letectvo s jednoduchým opisom - všeobecné letectvo môže zahŕňať obchodné lety, súkromné letectvo, výcvikové lety, lietanie s balónom, parašutistiku, plachtenie, paragliding, paramotoring, letecké fotografovanie, letecká rýchla pomoc, práškovanie, čartrové lietanie, leteckú políciu, hasičské lety pri požiaroch lesov a veľa ďalších typov lietania.
Každá krajina zaraďuje letectvo odlišne, ale typicky pre všetky krajiny, všeobecné letectvo spadá pod niekoľko odlišných typov usmernení záležiac na tom či je to súkromný alebo obchodný let a aké prostriedky boli na tento let použité.
Veľa malých výrobných leteckých spoločností ako Cessna, Piper, Diamon, Mooney, Cirrus Design, Raytheon a veľa ďalších sa vyskytujú na trhu všeobecné letectva, ktoré sa sústreďujú na súkromné letectvo a pilotný výcvik.
Najdôležitejší súčasný rozvoj pre malé lietadlá bolo zaradenie rozšírenej leteckej elektroniky (obsahujúc GPS), ktoré boli najskôr využívané iba u veľkých lietadiel a zaradenie rôzneho materiálu, ktoré spravili malé lietadla ľahšími a rýchlejšími. Ultraľahké lietadlá a lietadlá vyrobené doma sa začali stávať čoraz viac populárnejšie pre rekreačné používanie odkedy sa vo väčšine krajín povolilo súkromné lietanie. Výhodou takéhoto lietania sú menšie náklady a fakt, že lietanie s nimi, riadenie a údržby sú oveľa menej komplikované ako pri certifikovaných lietadlách.
Vojenské letectvo [upraviť]
Rozvoj letectva bol vo veľkej miere spojený s obdobiami vojen. Prvé letecké prostriedky, ktoré sa používali pri vedení vojen boli na začiatku 18. storočia jednoduché balóny určené na pozorovanie a špionáž. Trvalo však ešte takmer 200 rokov, kým boli vyvinuté prvé vojenské lietadlá. Nasadené boli po prvý krát počas prvej svetovej vojny. Spoločnosti zaoberajúce sa výrobou vojenských lietadiel si výrazne konkurujú, čo ženie vývoj ich pomerne rýchlo dopredu.
歡迎來到Bewise Inc.的世界,首先恭喜您來到這接受新的資訊讓產業更有競爭力,我們是提供專業刀具製造商,應對客戶高品質的刀具需求,我們可以協助客戶滿足您對產業的不同要求,我們有能力達到非常卓越的客戶需求品質,這是現有相關技術無法比擬的,我們成功的滿足了各行各業的要求,包括:精密HSS DIN切削刀具、協助客戶設計刀具流程、DIN or JIS 鎢鋼切削刀具設計、NAS986 NAS965 NAS897 NAS937orNAS907 航太切削刀具,NAS航太刀具設計、超高硬度的切削刀具、醫療配件刀具設計、汽車業刀具設計、電子產業鑽石刀具、木工產業鑽石刀具等等。我們的產品涵蓋了從民生刀具到工業級的刀具設計;從微細刀具到大型刀具;從小型生產到大型量產;全自動整合;我們的技術可提供您連續生產的效能,我們整體的服務及卓越的技術,恭迎您親自體驗!!
BW Bewise Inc. Willy Chen willy@tool-tool.com bw@tool-tool.com www.tool-tool.com skype:willy_chen_bw mobile:0937-618-190 Head &Administration Office No.13,Shiang Shang 2nd St., West Chiu Taichung,Taiwan 40356 http://www.tool-tool..com / FAX:+886 4 2471 4839 N.Branch 5F,No.460,Fu Shin North Rd.,Taipei,Taiwan S.Branch No.24,Sec.1,Chia Pu East Rd.,Taipao City,Chiayi Hsien,Taiwan
Welcome to BW tool world! We are an experienced tool maker specialized in cutting tools. We focus on what you need and endeavor to research the best cutter to satisfy users’ demand. Our customers involve wide range of industries, like mold & die, aerospace, electronic, machinery, etc. We are professional expert in cutting field. We would like to solve every problem from you. Please feel free to contact us, its our pleasure to serve for you. BW product including: cutting tool、aerospace tool .HSS DIN Cutting tool、Carbide end mills、Carbide cutting tool、NAS Cutting tool、NAS986 NAS965 NAS897 NAS937orNAS907 Cutting Tools,Carbide end mill、disc milling cutter,Aerospace cutting tool、hss drill’Фрезеры’Carbide drill、High speed steel、Milling cutter、CVDD(Chemical Vapor Deposition Diamond )’PCBN (Polycrystalline Cubic Boron Nitride) ’Core drill、Tapered end mills、CVD Diamond Tools Inserts’PCD Edge-Beveling Cutter(Golden Finger’PCD V-Cutter’PCD Wood tools’PCD Cutting tools’PCD Circular Saw Blade’PVDD End Mills’diamond tool ‘Single Crystal Diamond ‘Metric end mills、Miniature end mills、Специальные режущие инструменты ‘Пустотелое сверло ‘Pilot reamer、Fraises’Fresas con mango’ PCD (Polycrystalline diamond) ‘Frese’Electronics cutter、Step drill、Metal cutting saw、Double margin drill、Gun barrel、Angle milling cutter、Carbide burrs、Carbide tipped cutter、Chamfering tool、IC card engraving cutter、Side cutter、NAS tool、DIN or JIS tool、Special tool、Metal slitting saws、Shell end mills、Side and face milling cutters、Side chip clearance saws、Long end mills、Stub roughing end mills、Dovetail milling cutters、Carbide slot drills、Carbide torus cutters、Angel carbide end mills、Carbide torus cutters、Carbide ball-nosed slot drills、Mould cutter、Tool manufacturer.
ようこそBewise Inc.の世界へお越し下さいませ、先ず御目出度たいのは新たな
情報を受け取って頂き、もっと各産業に競争力プラス展開。
弊社は専門なエンド・ミルの製造メーカーで、客先に色んな分野のニーズ、
豊富なパリエーションを満足させ、特にハイテク品質要求にサポート致します。
弊社は各領域に供給できる内容は:
(3)鎢鋼エンド・ミル設計
(4)航空エンド・ミル設計
(5)超高硬度エンド・ミル
(7)医療用品エンド・ミル設計
弊社の製品の供給調達機能は:
(4)オートメーション整備調達
弊社の全般供給体制及び技術自慢の総合専門製造メーカーに貴方のご体験を御待ちしております。
BW специализируется в научных исследованиях и разработках, и снабжаем самым высокотехнологичным карбидовым материалом для поставки режущих / фрезеровочных инструментов для почвы, воздушного пространства и электронной индустрии. В нашу основную продукцию входит твердый карбид / быстрорежущая сталь, а также двигатели, микроэлектрические дрели, IC картонорезальные машины, фрезы для гравирования, режущие пилы, фрезеры-расширители, фрезеры-расширители с резцом, дрели, резаки форм для шлицевого вала / звездочки роликовой цепи, и специальные нано инструменты. Пожалуйста, посетите сайт www.tool-tool.com для получения большей информации.
BW is specialized in R&D and sourcing the most advanced carbide material with high-tech coating to supply cutting / milling tool for mould & die, aero space and electronic industry. Our main products include solid carbide / HSS end mills, micro electronic drill, IC card cutter, engraving cutter, shell end mills, cutting saw, reamer, thread reamer, leading drill, involute gear cutter for spur wheel, rack and worm milling cutter, thread milling cutter, form cutters for spline shaft/roller chain sprocket, and special tool, with nano grade. Please visit our web www.tool-tool.com for more info.
No comments:
Post a Comment