Bewise Inc. www.tool-tool.com Reference source from the internet.
Beurs | NYSE: BA |
Oprichting | 1916 |
Locatie | Chicago, Verenigde Staten |
Sleutelfiguren | Jim McNerney (CEO) |
Producten | Vliegtuigen |
Omzet | $52,45 miljard (2004) |
Website | Boeing |
The Boeing Company is de grootste Amerikaanse vliegtuigbouwer. Boeing heeft vele types vliegtuigen in haar bestaan als vliegtuigbouwer geproduceerd en gefabriceerd.
[bewerk] Geschiedenis
Lang voor de Tweede Wereldoorlog bouwde Boeing een groot aantal ranke, uiterst wendbare jachtvliegtuigjes, zoals diverse soorten tweedekkers, zoals b.v. de Kaydet, een tweedekker-lesvliegtuig waarvan er sinds 1936 tienduizenden werden gebouwd en die tot ver in de twintigste eeuw nog goede diensten bewezen, vooral als landbouwvliegtuig. Boeing heeft ook een aandeel geleverd in de bouw van een tweemotorige bommenwerperdriedekker, waarvan er slechts tien exemplaren hebben gevlogen. De beide motoren dreven twee duwschroeven aan die gemonteerd zaten achter de vleugel zodat er aan de voorzijde in de gondel plaats was voor een mitrailleurschutter. De allereerste Boeing (de B & W uit 1916) werd recent nog eens nagebouwd ter gelegenheid van Boeings tiende lustrum. De B & W had een motortje van 125 pk, de snelheid lag rond de honderd kilometer per uur.
Boeing maakte veel faam in de vorige eeuw, vooral na de Tweede Wereldoorlog, met nieuwe ontwerpen die voor een revolutie in de luchtvaartwereld hebben gezorgd.
[bewerk] Divisies
- AviationPartnersBoeing, een 50/50 joint venture met Aviation Partners
- Boeing Australia, Ltd.
- Boeing Capital
- Boeing Commercial Airplanes
- Boeing Integrated Defense Systems
- Phantom Works
- Rocketdyne, wordt verkocht aan Pratt & Whitney
- Boeing Satellite Systems
- Sea Launch (40%)
- Boeing Realty
- Boeing Shared Services Group
- Boeing Travel Management Company
- Boeing Connexion
- Preston Aviation Solutions
[bewerk] Verkeersvliegtuigen
[bewerk] Boeing 707
Zie Boeing 707 voor het hoofdartikel over dit onderwerp. |
In de jaren '50 had Boeing een nieuw concept gelanceerd dat een vliegtuig met straalmotoren moest worden gebouwd dat meer mensen kon vervoeren. De reistijden tussen de werelddelen werden verkort door de grotere snelheid. Het comfort tijdens de vlucht zou worden verhoogd doordat op grotere hoogte "boven" het weer zou kunnen worden gevlogen. Dit was aanleiding voor de geboorte van de Boeing 707, met 4 straalmotoren die voor veel lawaai voor omwonenden zorgden bij de landing en het opstijgen. Dezelfde straalmotoren zijn efficiënter op grotere vlieghoogten, waar in de dunnere lucht de motoren beter presteerden dan hun voorlopers, de zuigermotoren. Het eerste prototype kwam in 1955 in de lucht, daarna kwamen de testen of het allemaal volgens plan verliep. De Boeing 707 werd een succesvol straalverkeersvliegtuig.
- Zie ook Boeing 707-120
[bewerk] Boeing 717
Zie Boeing 717 voor het hoofdartikel over dit onderwerp. |
Een nieuw toestel werd al van tevoren op de markt gebracht als MD-95, een 100-zits vliegtuig voor zeer korte afstand. Omdat de Boeing 717 qua verkoopcijfers geen succes is gebleken, heeft Boeing aangekondigd de productie van dit type binnen korte tijd op te schorten. De Boeing 717 is afgeleid van de DC-9, die in het verleden door KLM en Martinair werd gevlogen.
[bewerk] Boeing 727
Zie Boeing 727 voor het hoofdartikel over dit onderwerp. |
Toen de productie van Boeing 707 snel een succes werd, besloot Boeing een kleiner toestel te produceren voor maximaal 180 passagiers. Het ontwerp van een nieuw vliegtuig had 3 motoren: 2 op de romp en 1 in de staart. Er werden 2 verschillende versies van de 727 geproduceerd: 727-100 voor 130-155 passagiers en 727-200 voor 155-189 passagiers.
De Boeing 727 was ook al een succes gebleken voor de charter- en lijndienstmaatschappijen, zo konden ze direct meer passagiers vervoeren van hun thuisbasis naar andere Europese bestemmingen. De Boeing 727 was een voorganger van de Boeing 757. Boeing had in een later stadium plannen voor een verlengde Boeing 727-300, maar die is nooit in productie genomen.
[bewerk] Boeing 737
Zie Boeing 737 voor het hoofdartikel over dit onderwerp. |
Boeing wilde een nog iets kleiner toestel dan de Boeing 727 op de markt brengen voor maximaal 100 passagiers. Dit leidde tot de ontwikkeling van de Boeing 737, al snel de Boeing-baby genoemd. Niet veel later kwam Boeing met een betere versie, de Boeing 737-200 Advanced. Een Boeing 737-200 in all economy-class uitvoering kon 129 passagiers vervoeren en had een iets groter vliegbereik dan de Boeing 737-100: 2200 km. Zo konden Europese chartermaatschappijen direct van het Europese vasteland naar de Canarische Eilanden vliegen.
[bewerk] Boeing 747
Zie Boeing 747 voor het hoofdartikel over dit onderwerp. |
Het is misschien wel het bekendste vliegtuigtype ter wereld en is op de A380 van Airbus na het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. De Boeing 747 vervoert maximaal 524 passagiers in all-economy. Ze heeft 4 straalmotoren onder haar vleugels en is in staat langeafstandsvluchten te maken.
De Boeing 747 wordt meestal door luchtvaartmaatschappijen op intercontinentale vluchten ingezet voor passagiers- en vrachtvervoer. De maximale vliegafstand (actieradius) van de Boeing 747 bedraagt tussen de 8000 en 12.300 km, afhankelijk van de versie.
Van de 747 zijn ook speciale versies geproduceerd: SP (een ingekorte versie van de 747); Freighter (een volledige vrachtversie); Convertible of "Combi" (een passagiersversie waarbij het achterste gedeelte (de E-sectie) kan worden gebruikt als afgescheiden vrachtruimte) SF (een tot vrachtversie verbouwde passagiersversie).
[bewerk] Boeing 757
Zie Boeing 757 voor het hoofdartikel over dit onderwerp. |
De Boeing 757 werd gebouwd als opvolger van de 727. De Boeing 757 vloog in 1980 voor het eerst. De 757-200 heeft een capaciteit van 210 tot 230 passagiers. De 757 is een succesvol vliegtuig dat vooral door chartermaatschappijen werd gekocht.
De Boeing 757 wordt voortgestuwd door 2 motoren van Pratt&Whitney of Rolls-Royce. In 1999 kwam een verlengde versie van Boeing 757 op markt, de Boeing 757-300. In de Boeing 757-300 kunnen 180 t/m 289 passagiers zitten, afhankelijk van klasse-indeling. Boeing heeft besloten om in najaar van 2004 daadwerkelijk te stoppen met productie van Boeing 757.
[bewerk] Boeing 767
Zie Boeing 767 voor het hoofdartikel over dit onderwerp. |
Boeing wilde een korter vliegtuig ontwerpen, dat ook op intercontinentale vluchten kon worden ingezet, maar voor 250 passagiers in all-economyklasse. Het werd de Boeing 767-200, die ook heel goed werd verkocht. Zo kan de maatschappij de Boeing 767 inzetten waar de Boeing 747 te groot is geworden, maar kan beter ingespeeld worden op de vraag van lijndienst of chartervervoer.
De kleinere Boeing 767-200 kan zeer lange vluchten maken van ongeveer 9000 - 12.000 km. In midden 1985 kwam een verlengde versie van 767 op de markt: Boeing 767-300. Nu hebben meer maatschappijen de Boeing 767-300 in dienst genomen dan Boeing 767-200. In de Boeing 767-300 is afhankelijk van de klasseindeling plaats voor 210-280 passagiers. De 767-400 is nooit echt succesvol geworden, vooral omdat de Boeing 777-200 in de meeste opzichten superieur is aan de 767-400, terwijl ze ongeveer even veel passagiers kunnen vervoeren.
De Boeing 767 is altijd uitgerust met 2 motoren. In de Boeing 767-400 is er ruimte voor 245-345 passagiers, afhankelijk van klasse-indeling.
[bewerk] Boeing 777
Zie Boeing 777 voor het hoofdartikel over dit onderwerp. |
De Boeing 777 is een widebody-vliegtuig dat door 2 krachtige motoren kan worden voortgestuwd (maximaal 115.000 pond stuwkracht per motor). Er zijn vijf versies: Boeing 777-200 en Boeing 777-300 en voor de lange afstanden de Boeing 777-200ER en Boeing 777-300ER. In 2005 werd de "long range" Boeing 777-200LR voorgesteld. Boeing 777-200(ER): 245-350 passagiers in 2 of 3 klasse-indeling en in Boeing 777-300 (ER): 350-450 passagiers in 2 of 3 klasse-indeling. De 777 heeft een modern interieur met onder meer bredere kofferbakken en ruimere stoelen. Veel maatschappijen kiezen voor een indeling van 3-3-3 in all-economy class, first class 2-3-2 en in businessclass: 2-2-2 of 2-3-2.
De 777 kan voor zeer lange routes ingezet worden. De 777 heeft een groot vliegbereik: 10.000-14.000 km. De 777-200LR is met zijn bereik van 16.000 kilometer het verst vliegende commerciële vliegtuig ter wereld. Door zijn grote vliegbereik staat de langste commerciële vlucht (22 uur) op naam van dit vliegtuig. De motoren van de Boeing 777 zijn volgens de bronnen 30% zuiniger in brandstofverbruik dan die van de Boeing 747 en Boeing 767.
[bewerk] Boeing 787
Zie Boeing 787 voor het hoofdartikel over dit onderwerp. |
De Boeing 787 "Dreamliner" is een nieuw vliegtuigontwerp dat tegen 2008 voor het eerst zal gaan vliegen. Er zullen drie versies komen: een standaardversie, stretchversie en een verlengde versie. De Boeing 787 zal worden aangestuwd door krachtige en zuinige motoren van Rolls-Royce of General Electric. In standaardversie van Boeing 787 zullen minstens 200-250 passagiers zitten, afhankelijk van klasse-indeling. De stretchversie van de Boeing 787 zal een capaciteit van 250-300 passagiers hebben en de verlengde versie 300-350 passagiers, afhankelijk van klasse-indeling. De Boeing 787 heeft een groter vliegbereik dan de Boeing 767, 14.000-16.000 km.
De Boeing 787 is een antwoord van Boeing op de A380 van Airbus in een harde strijd tussen de twee luchtvaartgiganten.
BW Bewise Inc.
Welcome to BW tool world! We are an experienced tool maker specialized in cutting tools. We focus on what you need and endeavor to research the best cutter to satisfy users’ demand. Our customers involve wide range of industries, like mold & die, aerospace, electronic, machinery, etc. We are professional expert in cutting field. We would like to solve every problem from you. Please feel free to contact us, its our pleasure to serve for you. BW product including: cutting tool、aerospace tool .HSS Cutting tool、Carbide end mills、Carbide cutting tool、NAS Cutting tool、Carbide end mill、Aerospace cutting tool、Фрезеры’Carbide drill、High speed steel、Milling cutter、CVDD(Chemical Vapor Deposition Diamond )’PCBN (Polycrystalline Cubic Boron Nitride) ’Core drill、Tapered end mills、CVD Diamond Tools Inserts’PCD Edge-Beveling Cutter(Golden Finger’PCD V-Cutter’PCD Wood tools’PCD Cutting tools’PCD Circular Saw Blade’PVDD End Mills’diamond tool ‘Single Crystal Diamond ‘Metric end mills、Miniature end mills、Специальные режущие инструменты ‘Пустотелое сверло ‘Pilot reamer、Fraises’Fresas con mango’ PCD (Polycrystalline diamond) ‘Frese’Electronics cutter、Step drill、Metal cutting saw、Double margin drill、Gun barrel、Angle milling cutter、Carbide burrs、Carbide tipped cutter、Chamfering tool、IC card engraving cutter、Side cutter、NAS tool、DIN tool、Special tool、Metal slitting saws、Shell end mills、Side and face milling cutters、Side chip clearance saws、Long end mills、Stub roughing end mills、Dovetail milling cutters、Carbide slot drills、Carbide torus cutters、Angel carbide end mills、Carbide torus cutters、Carbide ball-nosed slot drills、Mould cutter、Tool manufacturer.
Bewise Inc. www.tool-tool.com
BW специализируется в научных исследованиях и разработках, и снабжаем самым высокотехнологичным карбидовым материалом для поставки режущих / фрезеровочных инструментов для почвы, воздушного пространства и электронной индустрии. В нашу основную продукцию входит твердый карбид / быстрорежущая сталь, а также двигатели, микроэлектрические дрели, IC картонорезальные машины, фрезы для гравирования, режущие пилы, фрезеры-расширители, фрезеры-расширители с резцом, дрели, резаки форм для шлицевого вала / звездочки роликовой цепи, и специальные нано инструменты. Пожалуйста, посетите сайт www.tool-tool.com для получения большей информации.
No comments:
Post a Comment