Tuesday, June 12, 2007

Airbus A380 www.tool-tool.com

Bewise Inc. www.tool-tool.com Reference source from the internet.
Airbus A380
Fabrikant Airbus
Types A380-800/A380F
Lengte 73m
Spanwijdte 79,8m
Hoogte (vanaf de grond) 24,1m
Interieurbreedte Hoofddek: 6,58 m
Bovendek: 5,92 m
Max. aantal passagiers 555 passagiers (3 klassen)
853 passagiers (1 klasse)
Leeggewicht 275 ton/252 ton
Vleugeloppervlak 845m2
Max. startgewicht 560 ton/590 ton
Max. brandstof 310.000 liter
Motoren 4 Rolls-Royce Trent 900
of 4 Engine Alliance GP-7200
Max. stuwkracht per motor 311 kN/340 kN
Kruissnelheid Mach 0,85 (1050 km/h)
Kruishoogte
Max. reikwijdte 15.100 km/10.400 km
met maximum belading
Eerste vlucht 27 april 2005
Status testfase
Aantal gebouwd 7
Luchtvaartportaal
Airbus A380 met de Red Arrows

Airbus A380 met de Red Arrows
Doorsnede

Doorsnede

De Airbus A380, eerst nog Airbus A3XX genoemd, is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Het wordt gemaakt door het Europese bedrijf Airbus. Op 18 januari 2005 werd het vliegtuig officieel gepresenteerd in de Franse stad Toulouse in aanwezigheid van zo'n 5000 toeschouwers, onder wie de vier regeringsleiders van de deelnemende landen. De eerste testvlucht, waarbij de bemanning was uitgerust met een parachute en in het uiterste geval via een luik had kunnen ontsnappen, vond plaats op 27 april 2005, ook vanaf Toulouse. Het certificaat voor luchtwaardigheid, uitgereikt door EASA en de FAA, werd verkregen op 12 december 2006.

Het toestel maakte zijn eerste transatlantische vlucht met passagiers op 19 maart 2007 tussen Frankfurt en New York. 500 passagiers vlogen mee.

[bewerk] Soort toestel

De viermotorige A-380 is een superjumbojet. Het toestel kan in drie klassen 555 passagiers over een afstand van 15.000 km vervoeren. Eventueel kunnen in charterconfiguratie ook 840 passagiers tegelijk vervoerd worden.

De Airbus A380 kent voorlopig maar één versie: de Airbus A380-800. Er komt ook een vrachtversie (A380F), die inmiddels is besteld door UPS en het leasebedrijf ILFC. Op 5 november 2006 werd gemeld dat FedEx zijn bestelling van 10 stuks A380F heeft geannuleerd en dat UPS dit ook overweegt te doen. FedEx koopt als vervanging van de order 15 Boeings 777F.

Airbus werkt momenteel met man en macht aan de productie van de Airbus A380. Begin 2005 zat men nog in de testfase waarbij men de krachten simuleert die een vliegtuig gedurende zijn volledige dienstperiode ondergaat. Op 27 april 2005 heeft de eerste testvlucht plaatsgevonden vanaf het Airbus-vliegveld in Toulouse (Frankrijk).

Naar verwachting zal in 2007 worden begonnen met het leveren aan de eerste luchtvaartmaatschappijen: Emirates uit de Verenigde Arabische Emiraten en Singapore Airlines. KLM's moedermaatschappij Air France heeft 10 stuks besteld.

De Airbus A380 is op dit moment nog niet interessant voor de Nederlandse maatschappijen KLM of Martinair. Beide maatschappijen hebben vooralsnog geen plannen om een dergelijk toestel te bestellen.

De stoelindeling in de Airbus is: 3-4-3 beneden- en 2-4-2 bovendeks, beiden dus met 2 gangpaden.

In vergelijking met de directe concurrent, de Boeing 747, heeft de A380 49% meer vloerruimte terwijl de capaciteit slechts 35% hoger is. Dit vertaalt zich in een groter comfort voor de reizigers: de stoelen en gangpaden zijn breder. Airbus stelt tevens dat de kosten per stoel 15 tot 20% lager zullen uitvallen, en dat het vliegbereik 10 tot 15 % groter zal zijn, vergeleken met de 747.

Het enige vliegtuig ter wereld dat groter is dan de A380 is de Antonov 225, een vrachtvliegtuig van Oekraiense makelij.

[bewerk] Toekomst

In het ontwerp van Airbus is men er steeds van uitgegaan dat er nog een verlengde versie van het toestel zal kunnen worden uitgebracht. De verlengde versie, mogelijk A380-900 genoemd, zou 100 passagiers meer kunnen vervoeren, even comfortabel als de A380-800 er 555 vervoert. Of luchtvaartmaatschappijen nog meer capaciteit nodig hebben dan de huidige versie biedt, is nog niet duidelijk.

Om uit de kosten te komen moet Airbus 420 toestellen verkopen. In juli 2005 waren er reeds 159 bestellingen binnengekomen, opties niet meegerekend.

De eerste leveringen waren oorspronkelijk eind 2006 gepland, maar in juni 2006 werd dit met een half jaar achteruit geschoven omwille van problemen met de productiecapaciteit. De testen met het vliegtuig lopen naar verluidt zonder problemen. In september 2006 maakte Airbus bekend dat de levering van de A380 met 6 maanden tot een jaar extra is uitgesteld. Dit i.v.m. problemen aan de bekabeling van het toestel. Gedupeerde vliegmaatschappijen overwegen juridische stappen en/of een schadevergoeding van Airbus.

[bewerk] Faciliteiten

Om het reusachtige toestel optimaal te laten functioneren worden de luchthavens die de A-380 zullen ontvangen aangespoord om hun faciliteiten aan te passen. Met name de taxibanen, en de landings- en startbanen moeten worden verbreed. De taxibanen moeten verbreed worden omdat het vliegtuig een uitzonderlijk breed landingsgestel heeft. In een korte draai zouden de buitenste wielen in een stuk onverharde ondergrond kunnen zakken. De banen worden verbreed opdat de twee buitenste motoren geen voorwerpen zouden opzuigen die worden losgerukt van de onverharde ondergrond. Om het risico op dergelijke schade (ook wel FOD of Foreign Object Damage genoemd) nog verder te beperken, zullen enkel de binnenste twee motoren uitgerust zijn met straalomkering (reverse thrust).

Bij de terminals zal de fundering onder de platforms moeten worden aangepast.

De luchthaventerminals moeten worden aangepast om het ontschepen van passagiers zo vlot mogelijk te laten verlopen.

[bewerk] Innovaties

Met de productie van de A380 zal een aantal nieuwe technieken voor het eerst op grote schaal toegepast worden in de luchtvaart. Hiertoe behoren:

  • Het vezel-metaal-laminaat Glare; een combinatie van aluminium en glasvezel-versterke kunststof. Dankzij de relatief grote weerstand tegen vermoeiing vormt dit materiaal een lichter alternatief voor aluminium in de minder belaste delen. Door de lichtere constructie wordt bij het vliegen bespaard op de brandstofkosten. Dit materiaal is ontwikkeld door de TU Delft en wordt geproduceerd door Stork Aerospace, het voormalige Fokker.
  • Thermoplastische vezelversterkte kunststoffen; deze zijn, in tegenstelling tot de traditionele thermohardende vezelversterke kunststoffen, door middel van verwarming te vervormen. Deze eigenschap maakt de composiet makkelijker toe te passen en daarmee goedkoper.

[bewerk] Media

[bewerk] Externe links


BW Bewise Inc. Willy Chen willy@tool-tool.com bw@tool-tool.com www.tool-tool.com skype:willy_chen_bw mobile:0937-618-190 Head &Administration Office No.13,Shiang Shang 2nd St., West Chiu Taichung,Taiwan 40356 TEL:+886 4 24710048 / FAX:+886 4 2471 4839 N.Branch 5F,No.460,Fu Shin North Rd.,Taipei,Taiwan S.Branch No.24,Sec.1,Chia Pu East Rd.,Taipao City,Chiayi Hsien,Taiwan

Welcome to BW tool world! We are an experienced tool maker specialized in cutting tools. We focus on what you need and endeavor to research the best cutter to satisfy users’ demand. Our customers involve wide range of industries, like mold & die, aerospace, electronic, machinery, ,,,etc. We are professional expert in cutting field. We would like to solve every problem from you. Please feel free to contact us, its our pleasure to serve for you. BW product including: utting toolaerospace tool .HSS Cutting toolCarbide end millsCarbide cutting toolNAS Cutting toolCarbide end millAerospace cutting toolCarbide drillHigh speed steelMilling cutterCore drillTaperd end millsMetric end millsMiniature end millsPilot reamerElectronics cutterStep drillMetal cutting sawDouble margin drillGun barrelAngle milling cutterCarbide burrsCarbide tipped cutterChamfering toolIC card engraving cutterSide cutterNAS toolDIN toolSpecial toolMetal slitting sawsShell end millsSide and face milling cuttersSide chip clearance sawsLong end millsStub roughing end millsDovetail milling cuttersCarbide slot drillsCarbide torus cuttersAngeled carbide end millsCarbide torus cuttersCarbide ball-noseed slot drillsMould cutterTool manufacturer.

Bewise Inc. www.tool-tool.com

No comments: