Tuesday, October 23, 2007

Боинг www.tool-tool.com

Bewise Inc. www.tool-tool.com Reference source from the internet.
The Boeing Company
Врста: Јавна (BA)
Основана: 1916.
Локација: Чикаго
Главни људи Џим Макнернеј, Власник
Производ Цивилни и ратни авиони
Зарада $54,845 милијарди USD
Радници 153.000 (од 2006)
Веб страница www.boeing.com
Боинг 777-200ЛР Ворлдлајнер, путнички авион са највећим дометом на свету.

Боинг 777-200ЛР Ворлдлајнер, путнички авион са највећим дометом на свету.

Компанија Боинг (енг. The Boeing Company) је водећи светски произвођач авиона и аеронаутичке опреме, са седиштем у Чикагу (САД, савезна држава Илиноис) и највећим производним капацитетима у Еверету (Вашингтон), око 50 km северно од Сијетла. Компанија је основана у Сијетлу 15. јула 1916, а данас је други по величини војни уговарач на свету, највећи светски произвођач путничких авиона (по вредности наруџбина 2005; ово је назив за који су Боинг и Ербас сваке године у тесној борби) и највећи светски извозник. Боингове основне јединице су Боинг Обједињени одбрамбени системи, одговорни за војну и космичку опрему, и Боинг Путнички авиони, одговорни за путничке авионе. (Чланак садржи и потпун списак јединица и супсидијарних компанија.) Компанија се 1996. године ујединила са Мекдонел-Дагласом, тада другим по величини произвођачем авиона у САД.

У фискалној 2004. години, Боинг је забележио укупан приход од 52,45 милијарди долара (1,95 милијарду више но у претходној). Запошљава преко 150,000 радника, а председавајући Одбора директора, председник и главни извршни директор је од 2005. Џим МекНерни. Деоницама Боинга се тргује на Њујоршкој деоничкој берзи под симболом BA и на Токијској деоничкој берзи под симболом 7661. Боингове деонице су компонента Дау Џонс индекса.

Историја [уреди]

Пре 1950-тих [уреди]

Компанију је под именом B&W основао у Сијетлу 15. јула 1916. Вилијам Боинг, заједно са Џорџом Конрадом Вестервелтом, инжењером у америчкој морнарици. Име је убрзо промењено у Пацифик аеро продактс (Pacific Aero Products), и затим 1917. у "Боинг авионска компанија" ("Boeing Airplane Company"). Вилијам Боинг је студирао на Јел универзитету и затим провобитно радио у дрвној индустрији, где се обогатио, али и стекао знања о дрвеним структурама која су се касније показала вредним при пројектовању и склапању авиона.

1927. године, Боинг је основао и авио-компанију, названу Боинг ер транспорт (Boeing Air Transport), која се затим годину дана касније ујединила са Пацифик ер транспортом и Боинг авионском компанијом у јединствену корпорацију. Компанија је 1929. променила име на Уједињена корпорација за авионе и превоз ("Јунајтед еркрафт") и купила Прет & Витни, Хамилтон стандард пропелер компанију и Ченс Вот, те 1930. и Нешнaл ер траснпорт. Међутим, како је Закон о авионској пошти САД из 1934. забранио да иста корпорација контролише и авио-компанију и произвођача авиона, Јунајтед еркрафт се поделио на три мање компаније, Боинг авионску компанију, Јунајтед ерлајнз и Јунајтед еркрафт корпорацију, претходника данашње фирме Јунајтед технолоџиз. У исходу овога, Бил Боинг је продао своје деонице.

Убрзо затим, постигнут је договор са Пан Америкен Ворлс Ервејзом да се развије путнички "летећи брод" (тип ваздухоплова који полеће и слеће на води) за превоз путника на трансатлантским линијама. Боинг 304 Клипер имао је свој први лет јуна 1938. године. Био је то највећи путнички авион свог времена, за 90 путника на дневним или 40 путника на ноћним линијама. Годину дана касније, започели су и први редовни путнички летови из Сједињених држава за Велику Британију. Убрзо потом отворене су и друге линије, тако да је Пан Америкен летео Боингом 314 ка одредиштима широм света.

1938. године, Боинг је завршио и са радом на Моделу 307 Стратолајнер. Стратолајнер је био први авион са кабином са одржаваним притиском, који је могао летети на висинама од чак 6,000 m—изнад већине временских сметњи.

Том Другог светског рата, Боинг је произвео огроман број бомбардера. Многи од радника биле су жене чији су супрузи били на фронту. Почетком марта 1944, производња је повећана до нивоа од 350 авиона месечно. Ради заштите од напада из ваздуха, фабрике су биле прекривене зеленилом и сеоским детаљима. Током ратних година, водеће америчке ваздухопловне компаније су сарађивале. Бомбардер Б-17, којег је дизајнирао Боинг, су такође склапали Локид и Даглас, док су Б-29 склапале и Бел авионска компанија и Глен Л. Мартин.

Када је Други светски рат завршен, главнина наруџбина за бомбардере су поништене и 70,000 Боингових радника је остало без посла. Компанија је циљала да се брзо опорави продајом Стратокрузера, луксузног четворомоторног путничког авиона којег је развио на основу војног авиона. Међутим, продаја овог модела није ишла како је планирано и Боинг је морао потражити друге могућности да превазиђе настало стање. Компанија је успешно продавала војне авионе прерађене за превоз трупа и за танковање у лету.

1950-те [уреди]

Средином 1950-тих година технологија је значајно напредовала, отварајући могућности Боингу да развије и производи потпуно нове производе. Један од првих били су вођени пројектили кратког домета за пресретање непријатељских летелица. У то време, хладни рат је већ постао стварност са којом се имало живети, и Боинг је искористио своју технологију краткодометних пројектила да развије и изгради и интерконтиненталне пројектиле.

1958. године, Боинг је почео са испорукама свог Боинга 707, првог америчког путничког млазњака, као одговор на британски Де Хавиланд Комет, француску Каравелу, и совјетски Тупољев Ту-104, који су чинили прву генерацију путничких млазних авиона. Б707, четворомоторни авион за 156 путника, учинио је Сједињене државе водећим произвођачима путничких млазњака. Неколико година касније, Боинг је произвео и Б720, варијанту модела 707 нешто веће брзине и краћег домета. За још неколико година (1963.), Боинг уводи и Б727, путнички млазњак сличне величине, но са три мотора, и намењен линијама средње дужине. Путници, посаде и авио-компаније су врло брзо одлично прихватили Б727 као комфоран и поуздан авион. Тај тип авиона су користиле и наше компаније Јат Ервејз (од 1974 до 2005) и Авиогенекс (од 1983), а био је и званични авион Јосипа Броза Тита. Производња Боинга 727 је обустављена 1984, али на прекретници векова готово 1,300 ових авиона је још увек летело у флотама авио-компанија широм света.

1960-те [уреди]

1960. године Боинг је купио фирму Пјасецки хеликоптер и преобликовао је у јединицу Боинг Вертол. Дво-роторни ЦХ-47 Чинук, којег је производио Вертол, полетео је први пут 1961. Овај хеликоптер изузетне носивости и дан-данас је омиљени "коњ за вучу". 1964., Вертол је почео и са производњом ЦХ-46 Морског витеза.

1967. године, Боинг уводи још један авион за кратке и средње линије, двомоторни Б737, до данас најпродаванији путнички авион у историји ваздухопловства. Б737 се и данас производи (и одлично продаје), уз непрекидна унапређења. Развијено је више верзија, углавном ради повећања броја путника и долета.

Први 747-100 угледао је светло дана на церемонијама крај огромне нове фабрике у Еверету 1968. године. Авион је први пут полетео годину дана касније, а први комерцијални лет обављен је 1970.

1970-те [уреди]

На почетку 1970-тих, Боинг је суочен са новом кризом. Програм Аполо, у којем је Боинг значајно учествовао током претходне деценије, био је готово потпуно обустављен, тако да је Боинг поново морао да надомести приходе у јединици путничких авиона. У то време, међутим, и саме авио-компаније биле су у тако тешкој рецесији да Боинг није забележио ни једну једину наруџбу током више од годину дана. Производња новог Б747 Џамбо џета, Боингове наде за будућност, каснила је и коштала много више но што је провобитно предвиђано. И онда је, поврх свега, 1971. године, Конгрес САД одлучио да прекине новчану подршку развоју надзвучног 2707, који је требао бити Боингов (и амерички) одговор на британско-француски Конкорд, што је приморало компанију да обустави пројекат. Тако је компанија морала да смањи број запослених, само у области Сијетла са 80.000 скоро на половину. Први Б747, четворомоторни авион за дуге линије, коначно је почео са комерцијалним летовима 1970. Са својом препознатљивом "грбом" на спрату и местом за 450 путника, овај чувени авион потпуно је променио начин на који су људи летели. До 2001., Боинг је био једини произвођач који је нудио овакав авион и испоручио их је преко 1.400. (Ербас данас нуди А380 који ће, када почне са летовима, бити највећи путнички авион у саобраћају.) Б747 је непрекидно унапређиван како би држао корак са технологијом, уз то су развијане и све веће верзије продужавањем горњег спрата.

1980-те [уреди]

Економска ситуација се почела поправљати 1983. године и Боинг је саставио свој хиљадити Б737. Током следећих година, путнички авиони и њихове војне верзије постали су основна опрема авио-компанија и војних ваздухопловстава. Заједно са путничким саобраћајем, расла је и конкуренција, пре свега од новог европског произвођача путничких авиона, Ербаса. Боинг је почео да нуди нове типове авиона, и развио дугачки ускотрупни Б757, већи, широкотрупни Б767, и унапређене верзије Б737. Важан пројекат ових година био је спејс шатл, којем је Боинг допринео својим искуством у области космичких ракета из времена Апола. Боинг је у свемирском програму учествовао и са другим производима, и био је први уговарач за Међународну свемирску станицу. У исто време, почело се и са производњом неколико војних пројеката, попут РАХ-66 Команч хеликоптера, система за одбрану из ваздуха "Осветник" и нове генерације пројектила кратког домета. Боинг је веома активно унапређивао постојећу и развијао нову војну опрему.

1990-те [уреди]

1994. године, Боинг је увео свој најмодернији путнички авион, двомоторни Б777, са капацитетом за 390 путника, између Б767 и Б747. Двомоторац са највећим долетом на свету, Б777 је међу авионима сертификованим за летове преко океана и ненасељених предела (види ЕТОПС), и продаје се изузетно успешно. Овај авион, којем тепају надимком "три седмице", означио је значајну прекретницу и тако што је први у потпуности дизајниран помоћу рачунара, тј. КЕД техникама. Такође средином 1990-тих, компанија је развила и нову, освежену и унапређену верзију Б737 породице, познату као "737 нове генерације", која је постала најбрже продавана врста Б737 у историји. "737 нове генерације" укључује 737-600, -700, -800, -900 и од скора -900ЕР.

Боинг се 1996. године спојио са аеронаутичким и одбрамбеним јединицама Роквел интернешнела, које су тако постале Боинговом супсидијарном компанијом Боинг Норт Америкен. Годину дана касније, Боинг се спојио и са Мекдонел Дагласом, након чега је МД-95 применован у Б717, а производња широкотрупног МД-11 је обустављена.

2000-те [уреди]

У новије време Боинг је суочен са све конкурентнијим Ербасом, који нуди солидну комоналност (сличне контроле) између својих модела и најновију флај-бај-вајер технологију. Почевши од нуле 1970-тих, Ербас је своју породицу авиона довео до тачке где могу понудити авионе у практично свакој категорији у којој их нуди и Боинг. Заправо, Ербас се сада успешно такмичи и у тржиштима у којима је Боинг својевремено имао монопол, тако да су нпр. нискобуџетне авио-компаније, традиционалне муштерије Б737 модела, почеле да се опредељују за А320, који се и уопштено продаје боље, као и на тржишту веома великих авиона са потпуно двоспратним моделом А380. 747 је са друге стране и жртва здраве продаје самог Боинговог модела серије 777-300.

Тренутно, Боинг уводи четири нова авиона, 787 Дримлајлнер, 777-200ЛР изузетно великог долета, 737-900ЕР и 747-8. 787 Дримлајнер (првобитно зван 7Е7) за средње и дугачке линије, авион који је 2004. године преокренуо Боингов тржишни успех, биће први авион у потпуности израђен од композитних материјала, са 20% мањом потрошњом горива од упоредивих модела који данас лете, и бројним новим погодностима за путнике (попут највећих прозора до сада, брзог интернета, и побољшане влажности ваздуха у кабини). Боинг 777-200ЛР је путнички авион са највећим долетом на свету, први који може летети између дијаметрално супротних тачака на Земљи са комерцијално исплативом носивошћу. (777-200ЛР је већ у фази тестирања у лету и први ће бити испоручени ове године.) 737-900ЕР, раније зван -900Х, унапређује постојећи модел 737-900, који има ограничен долет и (због сигурносних прописа) капацитет, тако да је морао бити опреман у две класе, уместо у конфигурацији високе густине, неопходној нискобуџетним и осталим компанијама. 737-900ЕР имаће долет сличан успешном 737-800, уз више путничких места. 747-8 ће бити ефикаснији, носити нешто више путника и имати већи долет од 747-400ЕР; путничка (-8И) и теретна (-8Ф) варијанта биће 3.7, односно 5.5 метара дуже.

2004. године, Боинг је обуставио производњу модела 757 након нешто више од хиљаду произведених, а последњи примерак је испоручен Шангај ерлајнзу из Кине. Напредније верзије 737 почеле су се такмичити са старим дизајном 757. Боинг је убрзо затим обуставио и производњу модела 717, последњег наследника Мекдонел Дагласове линије авиона, због слабе продаје, а слична судбина врло вероватно ускоро очекује и 767, мада би овај програм могао опстати уколико Боинг за свој изведени модел КЦ-767 добије уговор за нове танкере за Ратно ваздухопловство САД. На тај начин, Боинг би на тржишту путничких авиона нудио четири основне породице ваздухоплова: 737, 787, 777 и 747-8.


BW Bewise Inc. Willy Chen willy@tool-tool.com bw@tool-tool.com www.tool-tool.com skype:willy_chen_bw mobile:0937-618-190 Head &Administration Office No.13,Shiang Shang 2nd St., West Chiu Taichung,Taiwan 40356 TEL:+886 4 24710048 / FAX:+886 4 2471 4839 N.Branch 5F,No.460,Fu Shin North Rd.,Taipei,Taiwan S.Branch No.24,Sec.1,Chia Pu East Rd.,Taipao City,Chiayi Hsien,Taiwan

Welcome to BW tool world! We are an experienced tool maker specialized in cutting tools. We focus on what you need and endeavor to research the best cutter to satisfy users demand. Our customers involve wide range of industries, like mold & die, aerospace, electronic, machinery, etc. We are professional expert in cutting field. We would like to solve every problem from you. Please feel free to contact us, its our pleasure to serve for you. BW product including: cutting toolaerospace tool .HSS Cutting toolCarbide end millsCarbide cutting toolNAS Cutting toolCarbide end millAerospace cutting toolФрезерыCarbide drillHigh speed steelMilling cutterCVDD(Chemical Vapor Deposition Diamond )PCBN (Polycrystalline Cubic Boron Nitride) Core drillTapered end millsCVD Diamond Tools Inserts’PCD Edge-Beveling Cutter(Golden Finger’PCD V-Cutter’PCD Wood tools’PCD Cutting tools’PCD Circular Saw Blade’PVDD End Mills’diamond tool Single Crystal Diamond Metric end millsMiniature end millsСпециальные режущие инструменты Пустотелое сверло Pilot reamerFraisesFresas con mango PCD (Polycrystalline diamond) FreseElectronics cutterStep drillMetal cutting sawDouble margin drillGun barrelAngle milling cutterCarbide burrsCarbide tipped cutterChamfering toolIC card engraving cutterSide cutterNAS toolDIN toolSpecial toolMetal slitting sawsShell end millsSide and face milling cuttersSide chip clearance sawsLong end millsStub roughing end millsDovetail milling cuttersCarbide slot drillsCarbide torus cuttersAngel carbide end millsCarbide torus cuttersCarbide ball-nosed slot drillsMould cutterTool manufacturer.

Bewise Inc. www.tool-tool.com

BW специализируется в научных исследованиях и разработках, и снабжаем самым высокотехнологичным карбидовым материалом для поставки режущих / фрезеровочных инструментов для почвы, воздушного пространства и электронной индустрии. В нашу основную продукцию входит твердый карбид / быстрорежущая сталь, а также двигатели, микроэлектрические дрели, IC картонорезальные машины, фрезы для гравирования, режущие пилы, фрезеры-расширители, фрезеры-расширители с резцом, дрели, резаки форм для шлицевого вала / звездочки роликовой цепи, и специальные нано инструменты. Пожалуйста, посетите сайт www.tool-tool.com для получения большей информации.

BW is specialized in R&D and sourcing the most advanced carbide material with high-tech coating to supply cutting / milling tool for mould & die, aero space and electronic industry. Our main products include solid carbide / HSS end mills, micro electronic drill, IC card cutter, engraving cutter, shell end mills, cutting saw, reamer, thread reamer, leading drill, involute gear cutter for spur wheel, rack and worm milling cutter, thread milling cutter, form cutters for spline shaft/roller chain sprocket, and special tool, with nano grade. Please visit our web www.tool-tool.com for more info.

No comments: